Limb Lengthening Forum

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany  (Read 2973 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11

Bonjour tout le monde !
Hello everyone, I had my limb lenghtening operation with Dr. Salameh and Dr. Smith on the 19 December 2018. It took me about 10months for all the processus and finally it's finished!! I've decided to tell my experience.
I'll keep a diary in french since there is no french diary.


Je viens de compléter le processus d'allongement osseux  pour environ 4.5cm plus une correction pour un genu varum.
L'opération s'est déroulée le 19 décembre 2018 avec le Dr. Salameh et le Dr. Smith
Hier, mercredi 23 octobre 2019 Dr. Smith m'a retiré mes appareils et donc l'opération était terminée !
Tout ceci m'aura donc pris environ 10mois.

Avant de vous raconter mon expérience, voici une rapide présentation de moi.

Je suis un homme de 20 à 25 ans (plus de confidentialité  ;D) vivant à Paris, 1m70 avant l'opération et qui était très complexé par son genu varum depuis plusieurs années.
En faisant des recherches sur le genu varum, je suis tombé sur ce forum, vu que j'avais aussi quelques complexes au niveau de ma taille et après avoir lu plusieurs temoignages, je me suis dit pourquoi pas faire une opération 2 en 1.
J'ai donc décidé de faire l'opération après plus d'1 an de recherche avec les Dr. Salameh et Dr. Smith.

Aujourd'hui je n'ai pas le temps, mais j'essayerais de vous détailler tout ce dont je me souviens du processus dans l'ordre avec des photos et mes résultats de x-ray.

À bientôt !
Logged

short

  • Full Member
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 226
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #1 on: October 24, 2019, 06:16:52 PM »

for the rest:


I have just completed the bone lengthening process for about 4.5cm plus a correction for a genu varum.
The operation took place on December 19, 2018 with Dr. Salameh and Dr. Smith
Yesterday, Wednesday, October 23, 2019 Dr. Smith took my devices away from me and so the operation was over!
So all this took me about 10 months.

Before I tell you about my experience, here is a brief presentation of me.

I am a man aged 20 to 25 (more confidentiality ;D) living in Paris, 1m70 before the operation and who was very complexed by his genu varum for several years.
While researching the genu varum, I came across this forum, since I also had some complexes about my size and after reading several testimonies, I thought why not do a 2 in 1 operation.
So I decided to do the operation after more than a year of research with Dr. Salameh and Dr. Smith.

Today I don't have time, but I would try to detail everything I remember about the process in order with pictures and my x-ray results.

See you soon!

Translated with www.DeepL.com/Translator
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #2 on: October 26, 2019, 03:22:08 PM »

Rebonjour!

Comme promis la suite de mon expérience.

19 décembre
Jour-J de mon opération au matin aux environs de 9h d'après ma mémoire.
Moi qui attendais ce jour avec impatience, je me trouve plus stressé qu'excité.
Je me lève, me prépare et descend dans la clinique du Dr. Smith qui se trouve juste en dessous de l'appartement dans lequel je réside.
L'opération se déroule et lorsque je me reveille je suis dans une ambulance me transportant dans l'hôpital dans lequel je résiderais à peu près 5jours.

Ces 5 jours à l'hôpital auront été les plus dures de ces 10derniers mois. (ce qui est plutôt encourageant pour la suite)
Je sentais de la douleur dans les jambes, et je peinais à bouger ma jambe de quelques centimètres.
Dr. Smith et Dr. Salameh auront été la durant ces quelques jours pour être au courant de ma situation et m'expliquer la suite.
Il y avait aussi une kinésithérapeute qui m'a fait faire de l'exercice durant ce séjour à l'hôpital.
Il en va de soi que pour marcher je devais utiliser un walker.

25 décembre
Retour à l'appartement au dessus de la clinique du Dr. Smith, une ambulance vient me chercher et me transporte à destination.

28 décembre
1er jour d'allongement à 12:00h
Dr.Smith monte dans l'appartement et me montre comment procéder, car pour la suite je devrais le faire tout seul.
0.2mm 4 fois par jour espacé de 6heures, voilà ce que Dr. Salameh m'a demandé de faire.
Aucune sensation de douleur durant l'allongement.
J'ai tenu un cahier pour noter toutes les heures où j'avais allonger pour être sur de ne pas oublier.
Rien de difficile en soi, la plus grosse difficulté était de se réveiller toutes les 6heures pour procéder à l'allongement.
Douleur moderée à forte durant tous le processus d'allongement soi environ 2mois et demi.
Je n'ai cependant pas beaucoup utilisé de tramadol car la douleur était soutenable et que je me disais que le moins était le mieu.

J'essayerai de mettre à jour le journal durant les jours qui suivent :)

PS : quelqu'un serait comment mettre des images.
Logged

FiveTen

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #3 on: October 26, 2019, 03:38:45 PM »

Hi. Why only 4 cm at 1.7 m? Is it for safety reasons? If so, have you went with Precise Stryde by any chance (heard that it's the safest)?
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #4 on: October 26, 2019, 04:01:12 PM »

Hey,
I did 4.5cm because I was particularly complexed with the bowleg.
I could've done more but I was already satisfied with 4.5 and yes It was also a bit about safety.
I haven't done precise but if I remember it can't fix the bowleg.
Logged

Canon

  • Full Member
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 229
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #5 on: October 31, 2019, 01:40:32 PM »

How much did you pay?
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #6 on: November 01, 2019, 02:00:45 PM »

Hello,
I paid 25,000 euros.
Logged

cena

  • Jr. Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 111
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #7 on: November 01, 2019, 08:21:13 PM »

Parisian peut vous poster quelques photos de vos jambes avec les cadres. S'il vous plaît également partager des vidéos de marche si possible. à 4,5 cm votre récupération devrait être brise. Bonne chance!
« Last Edit: November 01, 2019, 09:15:45 PM by cena »
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #8 on: November 02, 2019, 03:22:58 PM »

Parisian peut vous poster quelques photos de vos jambes avec les cadres. S'il vous plaît également partager des vidéos de marche si possible. à 4,5 cm votre récupération devrait être brise. Bonne chance!

Hello cena I'd like to post some photos and videos but I don't know how to do
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #9 on: November 02, 2019, 03:48:51 PM »

Bonjour !

Désolé j'ai été un peu occupé ces derniers jours.

Voici la suite :

Je ne me souviens plus des dates exactes alors aujourd'hui je vais vous raconter mon ressenti durant ces 2mois et demi d'allongement soit du 28 décembre au 7 mars

Alors durant 1mois et demi d'allongement, la douleur etait modéré non pas à cause de l'allongement mais surtout dû à l'opération avec l'os séparé en deux et la peau qui tire un peu à cause de l'appareil orthopédique.
Néanmoins cela dépendra des gens mais je n'ai pas eu recours au tramadol durant cette période.
Puis vers 3-3.5cm d'allongement, je commençais à sentir les muscles de l'arrière de la jambe qui étaient assez tendu, puis quelques jours après un petit ballerina s'est installé, j'ai averti le dr. Salameh qui m'a dit de réduire l'allongement à 3x par jour soit 0.6mm.
Je m'etirais tous les jours 2x, une dizaine de minute à chaque fois.
J'ai essayé de ne pas trop avoir recours au tramadol, j'en ai sûrement utilisé 1 ou 2x par semaine après les 3.5cm quand les muscles se tendaient et spécialement quand je marchais dehors pour faire quelques courses.
Arrivé à 4.5cm le 7 mars, j'ai averti le Dr. Smith que je souhaitais arrêté car j'étais satisfait, ainsi j'ai programmé mon retour à Paris le 14 mars.
Je tiens à vous préciser qu'à la fin de l'allongement j'étais très content de ne plus devoir me lever le soir ou l'après-midi et que je pouvais passer des heures à dormir tranquillement sans interruption.  :)

Voici la fin de la période d'allongement, n'hésitez pas si vous avez des questions.

Je raconterais la période de consolidation dans les jours qui suivent.

PS : la douleur diminue progressivement environ 1 mois après l'allongement (le plus difficile est la période d'allongement puis durant la période de consolidation ce sera plus facile, mais je vous conseille quand même de vous étirer tous les jours et de marcher)

À bientôt.  ;D

Logged

Knik

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 748
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #10 on: November 02, 2019, 07:50:21 PM »

Hello cena I'd like to post some photos and videos but I don't know how to do


tu peux utiliser ça : https://imgur.com/ ou bien noelshack
Logged
Looking for Pili

IwannaBeTaller

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 836
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #11 on: November 03, 2019, 09:59:51 AM »

I think it's very wise to do only 4.5 cm. 25,000 Euro is really cheap, especially for a surgery in Germany. Are the doctors good? I haven't heard of them before. Will you lengthen externally or internally?
Logged
It's a long way to find peace of mind, peace of mind
It's a long way to find peace of mind, peace of mind.

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #12 on: November 03, 2019, 02:10:51 PM »

I think it's very wise to do only 4.5 cm. 25,000 Euro is really cheap, especially for a surgery in Germany. Are the doctors good? I haven't heard of them before. Will you lengthen externally or internally?

Hello,

In my case, I didn't have any serious problems, I stayed during the lenghtening period in the apartment above Dr. Smith's office which is 20euros per day so I could call Dr. Smith if there was any complication.
So in my opinion they are good.

I already did the operation and finished it and it was a external device.
But I think they don't do internal device.
Logged

IwannaBeTaller

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 836
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #13 on: November 03, 2019, 04:10:52 PM »

ParisianGuyLL,

did you stay off work for the entire 10 months? Or do you work from home or quit your job for the procedure?

Cheers.
Logged
It's a long way to find peace of mind, peace of mind
It's a long way to find peace of mind, peace of mind.

cena

  • Jr. Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 111
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #14 on: November 03, 2019, 04:21:39 PM »

Hello cena I'd like to post some photos and videos but I don't know how to do

upload on imgur.com and paste links here. Make sure you create an account on imgur if you want to delete photos later.
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #15 on: November 04, 2019, 02:10:35 AM »

ParisianGuyLL,

did you stay off work for the entire 10 months? Or do you work from home or quit your job for the procedure?

Cheers.

Hello,

I started to work at about month 8
If I remember correctly I could walk without crutches outside at about month 6 (especially thanks to the removal of bottom part at this time, I could feel myself so much better because it's not confortable walking with the pin of bottom part near the ankle)
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #16 on: November 04, 2019, 02:12:41 AM »

upload on imgur.com and paste links here. Make sure you create an account on imgur if you want to delete photos later.

All right, thank you, I'll try to do it tomorrow.
Logged

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #17 on: November 04, 2019, 07:16:15 PM »

Logged

IwannaBeTaller

  • Sr. Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 836
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #18 on: November 04, 2019, 09:05:24 PM »

Hello,

I started to work at about month 8
If I remember correctly I could walk without crutches outside at about month 6 (especially thanks to the removal of bottom part at this time, I could feel myself so much better because it's not confortable walking with the pin of bottom part near the ankle)

That's cool!

So you're self-employed...?
Logged
It's a long way to find peace of mind, peace of mind
It's a long way to find peace of mind, peace of mind.

ParisianGuyLL

  • Visitor
  • Offline Offline
  • Posts: 11
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #19 on: November 07, 2019, 01:18:50 AM »

That's cool!

So you're self-employed...?

Something like that ;)
Logged

Canon

  • Full Member
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 229
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #20 on: November 14, 2019, 08:34:43 PM »

Can you please tell us more about Dr Salameh and the procedures in Frankfurt. Would you do it again? What was the hardest part? Do you have pain now?
Logged

lucindaris

  • Jr. Member
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 177
Re: French Guy - 4.5cm tibia with Dr. Salameh & Dr. Smith in Germany
« Reply #21 on: December 20, 2019, 06:14:18 PM »

Really 25K Euro? Can you link their offer/webiste?
Logged
Pages: [1]   Go Up